Een aantrekkelijk nieuw jasje voor PopUp Store ‘Laden en Lossen’
Het initiatief
Na 5 jaar pop-up store werd het tijd voor een nieuwe inrichting. Initiatiefnemer de KrachtFabriek draagt graag bij aan een transitie naar een meer humane en duurzame samenleving, door omgevingen te creëren waar werkwillenden in hun kracht komen. het aantrekkelijker inrichten van de pop-up store op Het Rond biedt daar uitstekende mogelijkheden toe.
De uitwerking
Birgitte Paffen van de Krachtfabriek ontwierp en begeleidde de nieuwe inrichting geïnspireerd op Retuna in Zweden waar 14 shops-in-shops hun producten aanbieden. Denk aan gerecyclede spullen zoals meubels, fietsen, boeken, planten, kleding en elektronica. De renovatie vond plaats tijdens de Corona-sluiting. De vernieuwde winkel opende haar deuren op vrijdag 22 mei 2020 en zorgde voor enthousiaste reacties. De presentatie is origineel en het aanbod divers: met diverse houten frames in de vorm van huisjes presenteren de verschillende partijen van de Krachtfabriek hun producten. Zo zijn er meubels van verschillende meubelmakers, gerecyclede computers, sieraden, schilderijen, lampen, aardewerk, tassen en hoeden van textiel, houten producten van de draaibank, beelden van allerlei materialen, servies, producten van Tinkerinq en het vaklab en nog veel meer.
In de woorden van de Krachtfabriek is het een “duurzame winkel die voorziet in de behoeften van de huidige generatie, zonder de behoeften van toekomstige generaties, zowel hier als in andere delen van de wereld, in gevaar te brengen”.